Wednesday, April 21, 2010

MIRZA ALIA


My 2nd princess Mirza Alia was born on 17 February 2009 at 800 am HUKM Kuala Lumpur
Weight 3.00 and height 50 cm

8 bulan setengah mengandungkan Alia ni.. (aku pun tak tahu naper melahirkan anak awal 3-4 minggu dari due date??) pong sama.. dipermudahkan segala nya oleh Allah untuk aku... Tapi bila 7 bulan keatas.. baru macam² masalah timbul....macam²



Selama 6 bulan ok jer macam power ranger... bila masuk bulan ke 7.. tetiba macam² plak.. loya, pening dan alah pada bau- bauan.. memang lembik lah ketika ini... haiiii...dan memang lembik lah sebab nak melayan Sara yang tengah lasak juga.. ermmmm

Alia ni lagi sempoi.. 8 bulan tak turun² kepala.. dok kat atas jer..aku dah suspen.. kang songsang.. naya aku kene operate... jadi.. p balik kg, jumpa arwah bidan Tomah.. mintak air selusuh... berbotol² aku bantai minum dan selawat.TAKOT!!!

Alhamdulillah... akhir nya Alia pusing pada kedudukan yang sepatutnya.. baru lah aku tak sesak napas... ha ha ha ha dan langsung tak ada tanda² nak beranak...

subuh 17 february.. aku rasa sakit perut sangat.macam nak membuang pong ado... tapi memang aku membuang.. ha ha ha pastu lega.. Suami aku dah g keje..
Pastu mak aku sound.. suh p hospital.(gerak hati seorang ibu)
Mula² aku degil gak.. tak der apa² lah.. lagi 3 minggu dari due date..memang malas aja lah nak d spital tuh.

Tapi..aku ikut kan jer..call suami ajak g spital.Suami aku pun patah lah balik.. masa tu dalam kul 700 pagi..

Dengan hati yang gembira..aku nagn suami aku pong g lah hospital... tetiba sampai kat susur Bandar Tasik Selatan.. perut aku sakit bagai nak gila.. YA Allah.. kontaraksi power tak ingat.. dengan jem kat MRR2 pepagi ni.. aduhai...aku pikir... ajal aku dah sampai kot...

Tengah sakit kontraksi yang amat..pulp3.. meletup² air ketuban aku pecah... tak tunggu walau pun 5 minit.. terus jer Alia nak keluar.. Ya Allah... ( dalam kesakitan yang amat,aku masih boleh bayangkan kalu aku beranak dalam keta,tepi jalan.. mcm Abby Abadi.. mau masuk paper nih) hahahahahah

Tapi.. tidak lah tidak... saper nak sambut baby ni??? dengan macam sakai kesakitan,aku kepit kaki tak kasi baby kuar..(kena hold lah plak..org lagi mau cepat push out) sambil tangan aku menarik² baju suami aku( kalau org luar tgk..musti ingat aku gado ngan laki tarik² rambut) hu hu hu memang maut jer la aku pikir time tuh...

Sampai kat pintu kecemasan..terus je suamu aku meluru panggil nurse.. Nurse pong datang lenggang lenggok.. bajet aku mungkin dalam kontraksi.. dia tak tahu kepala baby aku dah sampai dahi tersembul... wakakakkaka

Sampai jer nurse kat pintu keta..aku tak leh tahan sudah.. terus nya mengangkang... terkezot beruk nurse tu tengok kepala bayi dah kuar...
"Alamak puan... aduh..macam mana ni..tahan jap puan" nurse tu cakap
"Saya dah tak boleh tahan ni nurse.. dah lama ni.. " aku jawap..

Nak tak nak.. dengan kain batik aku jer la nurse tu sambut Alia.. dengan sekali lepas nafas jer..(tak perluu kaedah teran menaran langsung) meluncur Alia keluar...aku kelegaan yang amat... hu hu hu hu.. situ jugak lah potong tali pusat...

Dan.. ermmmm sian keta suami aku.. abes dengan air ketuban dan darah.. eeeee tak tau lah macam mana hanyir nya.. hu hu hu hu hu.. hadap la yer abang... ha ha ha ha

Aku masuk labour room tuk jahit jer.. tapi.... aku ni senang beranak.. tapi problem selepas beranak lah plak( fair n square lah kan)...
Rabak tak ingat bahagian dalam sebab menahan baby nak kuar tadi.. doktor pong geleng pala..

"ermmmm..macam mana yer saya nak jahit ni"? kata doktor tu

Dalam hati aku.. alamak.. sudah... azab lagi lah aku.. dan sememang nya AZAB!!!

Aku kene tahan sebab tak dapat kencing..terlalu bengkak sampai blok salur kencing.. terpaksa kencing guna tiub... pulak... kene "godek" lagi lah gamak nya... adessss!
Dua orang doktor turun tengok kes aku.. kebetulan suami aku ado... kat sini gak kene sound ngan doktor..(sebab setahun 1)... wakaakakkaka.. tersipu² suami aku...
Cian abang... tapi//padan muka... ha ha ha ha

Ermmm..nasib ada Biocell... aku pun sapu bagai nak rak kat situ..Alhamdulillah.. surut.. kul 600 ptg aku dapat kencing normal... fuhhhh selamat!
Hooray..sok dah boleh balik....

No comments: